تا پایان سالجاری برخورداری مردم مهریز در استان یزد از آب خط انتقالی


یزدفردا: با تخصیص بموقع اعتبارات تا پایان سالجاری مردم شهر مهریز ازآب خط انتقالی برخوردار می شوند.
به گزارش روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان یزد در سالجاری با وجود كاهش نزولات جوی و افت سفره های زیرزمینی تا كنون سه حلقه از چاه های شهر مهریز از مدار بهره برداری خارج شده و آبدهی بقیه چاه های این شهر نیز از 160 لیتر در ثانیه به مجموعاً 100 لیتر در ثانیه رسیده است.
مدیر امور آبفای مهریز ضمن اعلام این خبر افزود:این امور توانسته در شش ماهه نخست سالجاری با چهار حلقه چاه استیجاری و یك رشته قنات كه مجموع آبدهی آن 35 لیتر بر ثانیه است، مجموع آبدهی را به 135 لیتر برثانیه افزایش دهد.
محسن پناه بخدا بیان كرد:در حال حاضر در اوج مصرف، نیاز شهری مشتركین این شهر به 220 لیتر بر ثانیه می رسد كه با این وجود مشتركین با كمبود آب روبرو هستند.
وی اضافه كرد:عملیات اجرای خط انتقال آب انتقالی به شهر مهریز بطول 43كیلومتر از سال گذشته شروع شده و در حال حاضر این پروژه بطور فعال در حال اجراست و امید می رود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.
پناه بخدا اظهار داشت: با بهره برداری از این خط 90 لیتر بر ثانیه به مجموع آبدهی این شهر افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: این پروژه با چهار فاز بترتیب شامل فاز یك بطول 5/7كیلومتر كه 100درصد تكمیل شده،فاز دوم و سوم بطول 28كیلومتر با ساخت سه باب مخزن 500مترمكعبی همراه با ایستگاه پمپاژ كه با پیشرفت 60درصدی در حال اجراست و فاز چهارم نیز به طول5/7كیلومتربا پیشرفت 30درصد در حال اجرای عملیات می باشد

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا